Vetverbranden buik

Iedereen droomt ervan: een strak lichaam om in de zomer lekker aan het strand te liggen. Zonder problemen of schaamte lekker languit op de handdoek kunnen liggen en nergens over piekeren. Voor het zover is moet er na de kerst vaak nog wel het een en ander gebeuren. Die lekkere kalkoen of die overheerlijke sperziebonen met spek zijn helaas niet geheel onverwacht op de buik en de billen terecht gekomen. Het wordt daarom tijd om de komende maanden weer te beginnen met vetverbranden. Buik en billen zijn altijd lastig, omdat je niet direct één oefening hebt die alles aanpakt. Je zult vaak moeten combineren. Zo zul je ook andere lichaamsgebieden moeten meepakken tijdens het vetverbranden. Buik en heupen zijn wel gevoeliger voor een aantal oefeningen dan voor andere. Het is belangrijk deze goed en zorgvuldig uit te voeren. Je doorloopt een aantal stappen tijdens het vetverbranden. Buik en billen worden optimaal getraind wanneer je deze stappen goed volgt:

  • Eet gezond en met mate
  • Doe de juiste oefeningen
  • Stop met snacken
  • Slaap voldoende
  • Gebruik afval producten

Het belangrijkste van afvallen is natuurlijk het aanpassen van je eetpatroon. Het is belangrijk om gezond te eten tijdens het vetverbranden. Buik en onderstel worden binnen mum van tijd strakker en gespierder als je simpelweg stopt met overmatig eten. Dit is natuurlijk erg lastig, je zit in een bepaald patroon en meestal eet je elke dag ongeveer dezelfde hoeveelheid. Deze hoeveelheid verkleinen kan een echte uitdaging zijn. Je lichaam zal protesteren, zal verlangen dat je meer eet, maar je moet hier niet aan toegeven. Toch is dit noodzakelijk voor vetverbranden. Buik en billen zullen anders niet veranderen. Elke sporttrainer zal je vertellen dat afvallen eenvoudig is, maar voor iemand die erg lang op een bepaalde manier heeft geleefd kan gewicht verliezen toch een flink karwei zijn. Wat echt kan helpen is om normaal avond te eten. ’s Avonds is de periode dat mensen vaak geneigd zijn nog even wat te snacken of lekker op de bank te hangen met een biertje. Dat is precies waar het misgaat. Zorg dat je gedurende de dag genoeg gezonde producten eet en ’s avonds, beperkt maar genoeg, warm eten krijgt. Je lichaam zal dan ’s avonds al beginnen met vetverbranden.  Buik en billen worden merkbaar steviger en je bent al bijna klaar om naar het strand te gaan! Goed en met mate eten is de sleutel tot afvallen en tot een goed figuur.

Vetverbranden buik; cardio en oefeningen

Om het proces te versnellen zijn er natuurlijk de cardio en de oefeningen. Deze stellen het lichaam in staat optimaal te kunnen vetverbranden. Buik is heel lastig aan te pakken met een specifieke training of met specifieke cardio en daarom moet je combinaties maken. Wanneer het gaat om oefeningen is de keuze snel gemaakt. Je moet gaan voor sit-ups of crunches. Bij deze oefening ga je plat op je rug liggen met de knieën omhoog.  Vervolgens breng je de armen, met behulp van je buikspieren, naar je knieën. Bij de heren is het zaak dat de rug een stuk van de grond getild wordt, bij de dames mag deze op de grond blijven liggen. Dit is gelijk het belangrijkste verschil tussen beide oefeningen. Een andere goede oefening voor de buikspieren is “planken”. Planken is de laatste jaren opgekomen als een geweldige training tijdens het vetverbranden. Buik wordt aangespannen en armen worden getraind.

Het werkt als volgt: je gaat op je buik op de grond liggen, vervolgens druk je met je ellebogen je lichaamsgewicht omhoog, waarbij je balanceert op je tenen. Je buikspieren vangen nu het grootste gedeelte van je lichaamsgewicht op. Het is een zware oefening die je zeker in het begin niet lang volhoudt, maar na verloop van tijd zie je grote resultaten in het vetverbranden. Buik, benen en billen zullen grote vorderingen maken. Natuurlijk moeten we de cardio niet vergeten. Cardio kan bij het aanpakken van de buik op diverse manieren worden uitgevoerd. Er is niet één oefening cardio voor de buik, maar je zult zoals gezegd moeten mixen. Een mooie opgave is om te gaan hardlopen. Tijdens het hardlopen worden heel veel verschillende spiergroepen aangepakt. Ook heeft je lichaam veel energie nodig, wat weer leidt tot vetverbranden. Buik en borst worden hierdoor strakker, zonder dat deze direct worden belast. Je zou ook kunnen kiezen om te gaan crosstrainen. Door veel mensen wordt dit als een lastige training ervaren. Het voordeel is wel dat je veel calorieën verbrandt. Bovendien is het eenvoudig om zelf een crosstrainer aan te schaffen; je hoeft de deur dus niet uit. Goed eten en verantwoord sporten zijn de pijlers om snel af te vallen. Je laat je lichaam op deze manier veel vetverbranden. Buik, schouders, borst, en billen zullen je dankbaar zijn!

Een klein beetje hulp

Het is niet altijd eenvoudig alles zelf te doen. Soms heb je een dag geen zin om te sporten of heb je toch veel zin in die lekkere Twix. Het zou zonde zijn; een dag zonder vetverbranden. Buik en billen zullen je dit niet vergeven! Er zijn gelukkig speciale afval producten die je helpen met het herpakken van je motivatie of met het voorkomen dat je ver terugvalt in het programma. Een voorbeeld is de biohcg kuur. Dit product zorgt dat een bepaald stofje in het lichaam, geassocieerd met vetverbranding, extra wordt aangemaakt. Zo heb je nog meer resultaat van je vele inspanningen. Op http://orthokliniekadvies.nl/ vind je nog veel meer afval producten die je kunnen helpen bij je goede voornemens. We zien elkaar komende zomer op het strand, succes!

Reageren is niet mogelijk