Conversie

Conversie is een steeds belangrijker aspect van uw website en webshop geworden. Hoe goed kunt u uw bezoekers behouden en hoe zorgt u ervoor dat uw bezoekers ook daadwerkelijk tot actie overgaan? De afgelopen jaren is het steeds gemakkelijker geworden om een aantrekkelijke website te ontwerpen en de standaard wordt steeds hoger, maar dit is maar één kant van het verhaal. Bij Conversie.nl horen wij van veel ondernemers dat ze wel een prachtige website hebben, maar dat dit niet resulteert in een hogere omzet. Het is moeilijk om er ook daadwerkelijk voor te zorgen dat uw bezoekers tot actie overgaan. Dit concept noemen wij conversie en het is uiteindelijk waar uw website allemaal om draait. U wilt dat uw bezoekers een aankoop doen in uw webshop, een offerte aanvragen of gewoon contact met u opnemen. Bij Conversie.nl kunnen we u helpen uw conversie te verbeteren, zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw online aanwezigheid.

Vier stappen voor conversie optimalisatie

Bij Conversie.nl gebruiken we vier basisprincipes als het gaat om het optimaliseren van uw conversie:

  • Het conversieratio verbeteren
  • Een aanname A/B testen
  • Customer recordings en feedback
  • Obstakels wegnemen en verbeteren

Allereerst het conversieratio. Dit is simpelweg de verhouding tussen het aantal bezoekers dat overgaat tot een actie en het totaal aantal bezoekers. Idealiter heeft u natuurlijk een verhouding van 1:1, wat dus betekent dat iedere bezoeker overgaat tot een actie. Natuurlijk is dit in de praktijk niet altijd mogelijk, maar het conversieratio geeft wel een duidelijk indicatie van of u op de goede weg bent. Wij kunnen het conversieratio op uw website meten, zodat we ook de verbetering kunnen laten zien op de lange termijn.

Optimalisatie testen

Als het gaat om het optimaliseren van de conversie moeten we veel aannames maken. Iedere website is namelijk anders en het is moeilijk om te voorspellen hoe uw bezoekers reageren. Daarom maken wij veel gebruik van A/B testen. Dit betekent dat we een gedeelte van uw bezoekers pagina A voorschotelen en een ander gedeelte pagina B. Wij houden dan bij waar de bezoekers op klikt, hoe lang hij op welke pagina is en nog veel meer. Aan de hand hiervan kunnen wij beide paginaontwerpen vergelijken en voor u de juiste pagina kiezen. Op deze manier is het heel gemakkelijk om een serie simpele verbeteringen te implementeren, die gezamenlijk uw conversie verbeteren. Maar voordat het zo ver is moeten we natuurlijk op zoek naar de plekken op uw website waar bezoekers op vastlopen. Hiervoor gebruiken wij veel customer recordings. Dit betekent dat wij een aantal testgebruikers inschakelen, waarbij die u feedback kunnen geven. Dat doen we door de acties van de gebruikers op te nemen, zodat we precies kunnen zien hoe lang ze zich op welke pagina begeven. Ook vragen we de gebruikers om een feedbackformulier in te vullen, zodat we precies kunnen zien hoe uw bezoekers naar uw website kijken. Hiermee is het ook heel goed mogelijk om obstakels te identificeren. Dit zijn pagina’s waar uw bezoekers op vastlopen, bijvoorbeeld omdat het onduidelijk is wat ze hierna moete doen. Doordat we deze obstakels gemakkelijk kunnen identificeren is het mogelijk om deze weg te nemen en zo uw conversie te verbeteren. Soms is een bepaalde stap nodig op uw website, zodat we in plaats van het obstakel wegnemen het obstakel zullen verbeteren. Naast dat we bezig gaan met de content van uw website werken we ook aan de technische kant. We zorgen ervoor dat uw website snel laadt en dat u goed vindbaar bent op zoekmachines. Al deze stappen combineren wij om uw conversie te optimaliseren. Geïnteresseerd geraakt? Neem dan snel contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Reageren is niet mogelijk